تغییر دادن رمز گاوصندوق

تغییر دادن رمز گاوصندوق با توجه به نوع قفل مکانیکی یا دیجیتالی در مدل‌های نسوز، گاوصندوق آسانسوری، هتلی، اسلحه، گاوصندوق اداری و بانکی تقریبا به یک صورت است.

در صورتی که مدتی از خرید گاوصندوق می‌گذارد و از آن تنها برای نگهداری از مدارت و اقلام با ارزش خود استفاده می‌کنید. ممکن است برایتان اتفاق افتاده باشد که رمز گاوصندوق را فراموش کرده باشید یا آن را اشتباه زده باشید.

در این زمان شما لازم است که رمز خود را تغییر دهید. نخستین دلیل برای تغییر دادن رمز گاوصندوق فراموش کردن رمز گاوصندوق مکانیکی و دیجیتالی است.

به دلیل امنیت گاوصندوق با توجه به شرایط موجود به دلایل امنیتی در مکان‌های شلوغ و پرتردد مثل محیط‌های اداری که افراد زیادی احتمال دسترسی به صندوق شما را دارند. خوب است در طی یک سال چندین مرتبه رمز گاوصندوق خود را تغییر دهید تا از محدود بودن دسترسی افراد به صندوق اطمینان حاصل شود.

نحوه باز کردن گاوصندوق روش‌های مختلفی دارد. تمامی برندهای تولید کننده گاوصندوق از همان ابتدا به صورت پیش فرض از یک رمز گاوصندوق برای تمامی مدل‌های تولیدی خود استفاده می‌کنند.
از همین رو لازم است که پس از خرید گاوصندوق موردنظرتان و نصب آن حتما حتما رمز پیش فرض آن را تغییر دهید و رمز دلخواه خود را بر روی گاوصندوق تعریف کنید.

تغییر دادن رمز گاوصندوق 

روش‌های تغییر دادن رمز گاوصندوق

برای تغییر دادن رمز گاوصندوق روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

1. نحوه تغییر دادن رمز گاوصندوق دیجیتال

با توجه به نوع طراحی و ساخت گاوصندوق‌های تمامی کاربران می‌توانند به راحتی به بخش‌های مختلف گاوصندوق نظیر تنظیمات تغییر رمز دسترسی داشته باشند و در صورت لزوم رمز گاوصندوق را تغییر دهند.

روش اول:

اگر رمز گاوصندوق دیجیتال خود را فراموش کردید نخست شاسی ریست را از داخل صندوق بزنید، سپس رمز مورد نظرتان را جایگزین کنید.

رمز دلخواه شما باید تقریبا 6 رقمی باشد و مطمئن شوید که فراموش نمی‌کنید سپس دکمه ستاره * را از روی صفحه کلید فشار دهید به همین سادگی رمز گاوصندوق دیجیتالی شما تغییر کرد.

سپس رمز گاوصندوق دیجیتالی جدید را وارد کنید و در ادامه کلید مربع # را فشار دهید. در مرحله بعدی با کشیدن قفل به سمت پایین درب گاوصندوق را باز کنید.

در پایان دکمه قرمز رنگ تنظیمات مجدد رمز عبور را که داخل درب گاوصندوق است فشار دهید. سه مرتبه به صدای بوق صفحه کلید دیجیتال گوش دهید این علامت به معنای این است که گاوصندوق شما برای وارد کردن رمز عبور جدید آماده است.

رمز عبور جدیتان را روی صفحه کلید دیجیتالی صندوق وارد کنید و در ادامه کلید # را بزنید. سه بار به صدای بوق صفحه کلید گوش کنید این نشان دهنده این است که رمز شما با موفقیت تغییر کرده است.

تغییر دادن رمز گاوصندوق دیجیتالی

روش دوم:

برای تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی در هنگام فراموش کردن رمز گاوصندوق دیجیتال نخست دکمه ریست Reset را از داخل صندوق بزنید. بعد از آن رمز 6 رقمی جدید را با استفاده از صفحه کلید گاوصندوق وارد کنید و در پایان دکمه # را فشار دهید.
در مرحله بعدی روی صفحه نمایش دکمه Again را مجدد فشار دهید و رمز را مجددا وارد کنید در پایان دکمه # را انتخاب کنید.

روش  سوم:

زمانی که شما رمز 6 رقمی برای صندوق خود انتخاب کرده باشید در این صورت مطابق زیر عمل کنید:

  1. کلید 0 را شش مرتبه فشار دهید، در این صورت دو بوق می‌شنوید.
  2. کد 6 رقمی خود را وارد کنید مجددا دو بوق می‌شنوید.
  3. حالا کد 6 رقمی موردنظرتان را وارد کنید یک بوق شنیده خواهد شد.
  4. دو مرتبه کد شش رقمی جدید خود را وارد کنید در این صورت یک بوق شنیده خواهد شد.
  5. شما به روش فوق موفق شده‌اید که گاوصندوق رمزدار دیجیتال را برای رمزهای 6 رقمی به راحتی تغییر دهید.

تغییر دادن رمز گاوصندوق مکانیکی 

2. تغییر رمز گاوصندوق مکانیکی

برای تغییر رمز گاوصندوق مکانیکی لازم است که این نکته را مدنظر قرار دهید که در صندوق‌های مکانیکی شاخص خط مورب برای تغییر دادن رمز گاوصندوق استفاده می‌شوند.
در گاوصندوق‌های مکانیکی از دو نوع رمز استفاده می‌شود، یک مدل تک رمزی که بین عدد 0 تا 99 و دیگری 3 رمزی که بین عدد 2 رقمی است.

مراحل تغییر دادن رمز گاوصندوق مکانیکی عبارت است از:

نخست درب گاوصندوق را باز کنید.

سپس دستگیره را به سمت بالا قرار دهید.

رمز فعلی گاوصندوق را روی خط مورب تنظیم کرده و قفل گاوصندوق را 4 دور به سمت خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید.

سپس روی عدد رمز فعلی تنظیم کنید.

به عنوان مثال در صورتی که رمز گاوصندوق شما عدد 75 است باید عدد 75 را روی خط مورب تنظیم کنید و 4 دور خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید سپس بر روی عدد 75 تنظیم کنید.

کلیدی که به شکل L مانند است را داخل حفره پشت درب گاوصندوق قرار دهید سپس 90 درجه به سمت چپ بچرخانید.

  • در نظر داشته باشید که کلید L را تا انتها داخل حفره درب قرار دهید.
  • در این مرحله رمز جدید در صفحه مدرج روی خط مورب قرار می‌گیرد و مجدد 4 دور صفحه مدرج را خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانید تا روی رمز جدید گاوصندوق بایستد.
  • سپس کلید L را به حالت اول بازگردانید و از داخل حفره درب صندوق بیرون آورید.
  • پیش از اینکه درب صندوق را ببندید برای مطمئن شدن از تغییر رمز صندوق رمز جدید را چند بار امتحان کنید.
  • با این ترفند شما توانستید به راحتی رمز گاوصندوق مکانیکی خود را تغییر دهید.
  • اگر در نحوه تغییر دادن رمز گاوصندوق با مشکل مواجه شدید اصلا جای نگرانی نیست با کارشناسان ما در این زمینه مشورت بگیرید.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *