قفل امن گاوصندوق

یکی از مهم‌ترین موارد برای خرید گاوصندوق که باید به آن توجه کنید، قفل امن گاوصندوق است. معمولاً سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که کدام یک از قفل‌هایی گاوصندوق امنیت بالایی را به وجود می‌آورند. 

برای اینکه بدانید کدام یک از گاوصندوق‌ها می‌توانند از نظر ایمنی عملکرد مناسبی داشته باشند، باید موارد متفاوتی را بررسی کنید. هر مدل از قفل‌هایی که امروزه برای گاوصندوق‌ها در نظر می‌گیرند به صورتی می‌توانند مزیت‌ها و معایب مخصوص به خودشان را داشته باشند. 

موضوعی که برای انتخاب انواع قفل‌های گاوصندوق بسیار مهم است، این است که در مرحله اول باید نوع کاربری قفل، امنیت، بودجه خودتان را در نظر بگیرید.
با بررسی نیازها به سراغ خرید گاوصندوق بروید.
اگر به دنبال این هستید که بهترین قفل گاوصندوق را خریداری کنید، بهتر است اطلاعات خودتان را در مورد دو نوع قفل گاوصندوق بالا ببرید.
بعد بین دو مدل قفلی که برای گاوصندوق وجود دارد، بهترین آن‌ها متناسب با نیاز خودتان خریداری کنید و از آن استفاده کنید.

تفاوت گاوصندوق دیجیتالی و مکانیکی در موارد مختلفی است. قفل‌های مکانیکی و قفل‌های دیجیتالی هر کدام در موارد خاصی عملکرد مناسبی را از خودشان نشان می‌دهند.
در بعضی از گاوصندوق‌ها هر دو قفل‌های مکانیکی و دیجیتالی را برای گاوصندوق‌ها استفاده می‌کنند. اگر بتوانید شناخت دقیق درباره هر دو قفل داشته باشید، پس می‌توانید انتخاب بهتری در زمینه گاوصندوق داشته باشید. 

قفل مکانیکی امن گاوصندوق

انواع قفل امن گاوصندوق

قفل امن گاوصندوق انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

  1. قفل گاوصندوق دیجیتالی
  2. قفل‌ مکانیکی گاوصندوق

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. قفل گاوصندوق دیجیتالی

قفل دیجیتال یا قفل‌های الکترونیکی از سری قفل‌های نسل جدیدی هستند که چند سال اخیر درون گاوصندوق‌ها قرار داده شده است و افراد از آن استفاده می‌کنند.

مزیت‌هایی که برای قفل دیجیتالی وجود دارد، آنقدر زیاد است که امروزه به جای قفل‌های مکانیکی از قفل‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند. به دلیل مزیت‌های بسیار زیادی که برای قفل دیجیتالی وجود دارد، طرفداران و افرادی که از آن استفاده می‌کنند، روز به روز افزایش پیدا می‌کند. برای استفاده از قفل دیجیتال نیاز به الکتریسیته می‌باشد که به آن‌ها قفل‌های برقی هم گفته می‌شود.

قفل‌های دیجیتالی زمانی که روی گاوصندوق قرار می‌گیرند، باعث می‌شود تا خودتان بدون هیچگونه زوری در گاوصندوق را باز کنید یا رمز گاوصندوق تغییر دهید و یا اینکه در گاوصندوق را به راحتی باز کنید. 

قفل‌های دیجیتالی که برای گاوصندوق‌ها در نظر گرفتند به صورت رمز اثر انگشت و کارت است که تقریباً جعل آن به عنوان یک کار غیر ممکنی شناخته می‌شود. می‌توان گفت که گاوصندوق‌هایی که قفل دیجیتالی دارند، امنیت بسیار بالایی را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

قفل‌های دیجیتالی در مدل‌های متفاوت کارتی، رمزی، اثر انگشتی، تشخیص چهره در بازار وجود دارد که هر کدام متناسب با ویژگی‌ها قیمت متفاوتی دارند. 

قفل‌های الکترونیکی به دلیل اینکه عملکردهای بیشتر و ساختار پیچیده‌تری نسبت به قفل‌های مکانیکی دارند، پس قیمت آن‌ها هم گرانتر است.

اگر به دنبال این هستید که قفلی را به دست بیاورید که امنیت بالایی را در اختیار قرار دهد و مدارک را به بهترین شکل ممکن نگهداری کند، می‌توانید به دنبال قفل‌های دیجیتال بروید. 

قفل دیجیتالی امن گاوصندوق

2. قفل‌ مکانیکی گاوصندوق

قفل‌های مکانیکی کلیدی از سری قدیمی‌ترین قفل‌هایی هستند که روی گاوصندوق‌ها قرار داشته است و افراد از آن استفاده می‌کردند. قفل‌های مکانیکی کلیدی با استفاده از کلید باز و بسته می‌شدند.

احتمالاً قفل‌های کلیدی را بر روی گاوصندوق‌هایی که ساخت قدیمی دارند و بازسازی نشده‌اند، دیده‌اید. زمانی که قفل‌های مکانیکی روی گاوصندوق‌هایی نصب می‌شوند به صورتی هستند که این قفل را با استفاده از یک کلید باز و بسته می‌شود. 

نکته‌ای که وجود دارد، این است که به دلیل اینکه چند قفل برای این گاوصندوق‌های مکانیکی در نظر می‌گیرند، پس ایمنی بسیار بالایی ندارد. قفل‌های مکانیکی با استفاده از یک کلید باز و بسته می‌شوند، پس در صورتی که کلید آن‌ها گم شود، دیگر قابل استفاده نیستند و افراد نمی‌توانند از این گاوصندوق‌ها استفاده کنند. 

اگر از گاوصندوق‌هایی با قفل مکانیکی استفاده می‌کنید، نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که بهتر است چند کلید زاپاس را در اختیار خودتان داشته باشید.

در صورت گم شدن کلید تنها هزینه‌ای که دارد، این است که هزینه کلید را بپردازید و نیازی نیست که قفل مکانیکی گاوصندوق را تعویض کنید. البته اگر از گاوصندوقی استفاده می‌کنید که قفل مکانیکی دارد، این مشکلات می‌تواند چالش‌های جدیدتری را به وجود بیاورد.

در صورتی که امنیت گاوصندوق باید در حد بسیار بالایی تامین شود، زمانی که از قفل‌های مکانیکی استفاده می‌کنید، نمی‌توانید عملکرد عالی در زمینه امنیت به دست بیاورید.
در صورتی که قفل‌های مکانیکی خراب شود یا بشکند، حتماً باید از کلیدساز استفاده کنید و در صورت لزوم قفل را تعویض کنید. 

قفل امن

البته قفل‌های مکانیکی کلیدی یک سری درجات کیفی متفاوتی دارند که در زمان خرید حتماً دقت کنید تا بتوانید بهترین کیفیت را برای قفل مکانیکی کلیدی به دست بیاورید. هر چقدر کیفیت قفل مکانیکی که مورد استفاده قرار می‌دهید، بیشتر باشد، پس در نتیجه می‌توانید عمر بیشتری را برای گاوصندوق به دست بیاورید. باید بدانید که یک سری از معایبی برای قفل‌های مکانیکی وجود دارد که آن‌ها عبارتند از: 

نگهداری دسته کلید یکی از مواردی است که ممکن است، برای افراد سخت به نظر برسد و در موارد مشکلی را برای آن‌ها به وجود بیاورد. در صورتی که کلید گم شود، حتماً باید به سرعت قفل را کامل تعویض کنید. 

احتمال کپی کردن از روی کلید یا باز کردن قفل مکانیکی وجود دارد و این کار بسیار ساده است. قفل‌های مکانیکی به صورتی هستند که به راحتی دستکاری می‌شوند و قابلیت ضد سرقت ندارند. 

امروزه گاوصندوق‌ها بیشتر برای نگهداری اسناد، مدارک، جواهر و اشیا با ارزش و زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل‌های متفاوتی از گاوصندوق‌ها در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار افراد قرار دهند.
اولین نکته‌ای که در هنگام خرید گاوصندوق باید به آن توجه کنید، قفل گاوصندوق است. اولین مدل گاوصندوق‌هایی که در بازار وجود داشتند با استفاده از قفل‌های مکانیکی بودند و این قفل‌ها امنیت چندانی برای افراد به وجود نمی‌آوردند و همیشه خطر سرقت از این گاوصندوق‌ها برای افراد وجود داشت. 

اما امروزه به دلیل اینکه پیشرفته علم و تکنولوژی بسیار زیاد بوده است از قفل‌های دیجیتالی برای گاوصندوق‌های دیجیتالی هم استفاده کردند. 

در بین انواع قفل امن گاوصندوق قفل‌های دیجیتالی گاوصندوق‌ها کاربری بهتری دارند و از نظر ایمنی، ایمنی بیشتری را در اختیار افراد قرار می‌دهند.
اگر به دنبال گاوصندوقی هستید که ایمنی بالا و خطر سرقت کمی را داشته باشد، بهتر است حتماً به سراغ گاوصندوق‌های بروید که قفل‌های دیجیتالی دارند.
گاوصندوق دیجیتالی می‌توانند عملکرد بسیار عالی را به وجود بیاورد. همیشه در زمان خرید گاوصندوق به عملکرد قفل گاوصندوق‌ها توجه کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *