بهترین مکان برای نصب گاوصندوق

متاسفانه امروز آمار سرقت افزایش پیدا کرده است و افراد در شرایط متفاوتی به دنبال یک راهی برای افزایش امنیت و ایمنی محل کار و زندگی خودشان هستند. به دلیل اینکه سپرده‌گذاری در بانک‌ها و استفاده از گاوصندوق‌های بانکی دردسرها و محدودیت‌های بسیار زیادی دارد، بیشتر افراد به دنبال این می‌روند که از گاوصندوق‌های شخصی خودشان استفاده کنند.
اما سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که در چه فضایی می‌توانند گاوصندوق را نگهداری کنند. در واقع می‌توان اینطور گفت که بهترین مکان برای نصب گاوصندوق در خانه چه فضایی است؟

امروزه افراد برای اینکه بتوانند از صندوق امانات بانک استفاده کنند، لازم است به یک سری از شرایط و ویژگی‌های خاصی توجه کنند.
استفاده از گاوصندوق امانات بانک روز به روز سخت‌تر می‌شود و به همین دلیل افراد ترجیح می‌دهند، لوازم با ارزش خودشان را درون گاوصندوق‌های شخصی درون منزل نگهداری کنند.
اگر بتوانید از یک گاوصندوق درون خانه یا محل کار خودتان استفاده کنید، علاوه بر اینکه می‌توانید امنیت بالایی را به دست بیاورید، محدودیت‌های کمتری را هم نسبت به روش‌های دیگر به دست می‌آورید.
انتخاب امن‌ترین مکان برای نصب گاوصندوق خانگی اهمیت زیادی دارد، به صورت کلی باید بدانید که اگر گاوصندوق را در یک نقطه مناسب در خانه قرار می‌دهید به راحتی می‌توانید امکانات امنیتی خانه خودتان را افزایش دهید. بهتر است به دنبال استفاده از یک گاوصندوق درون خانه باشید.

فضای مناسب برای گاوصندوق

امن‌ترین مکان برای نصب گاوصندوق

برای اینکه بتوانید گاوصندوق را درون خانه قرار دهید، باید بدانید هیچ مکانی بدون عیب و نقصی وجود ندارد.
ولی نکته‌ای که وجود دارد، این است که یک سری از مکان‌ها هستند که تهدیدهای مختلف را از بین می‌برند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر یک سری تهدیدات بسیار زیادی برای خانه وجود دارد، لازم است تا این تهدیدات را بررسی کنید و متناسب با این تهدیدها یک مکان مناسبی را برای نگهداری از گاوصندوق استفاده کنید.
گاوصندوق باید کارایی مناسبی در مقابل تهدیدات متفاوت داشته باشد.

اگر قصد دارید که گاوصندوق‌های خودتان را در خانه در فضایی قرار دهید که امنیت بالاتری نسبت به فضاهای دیگر داشته باشد و سارقین احتمالاً کمتر به سراغ آن بروند، باید به دنبال فضاهایی بروید که کم رفت و آمد باشند یا صعب العبور هستند.

به سراغ کمد لباس یا کمد اتاق خواب مهمان بروید. فضاهایی که خیلی از ذهن افراد دور باشند، می‌توانند عملکرد بسیار عالی داشته باشند.
اگر قصد دارید که گاوصندوق را در یک کمد قرار دهید، حتماً با استفاده از یک سری وسایل آن را به خوبی بپوشانید.

یکی از راهکارهای دیگر این است که شما می‌توانید اطراف گاوصندوق خانگی را با استفاده از کابینت‌های چوبی هماهنگ با کمد کاملاً پوشش دهید.

مخفی کردن گاوصندوق خانگی

یکی از تهدیدهای بسیار زیادی که برای افراد به وجود می‌آید، آتش سوزی می‌باشد.
آتش سوزی از سری دومین تهدیدهای بسیار جدی بعد از سارقین برای منزل به حساب می‌آید. اگر قصد دارید، گاوصندوقی را برای خانه خودتان خریداری کنید، حتماً در هنگام خرید گاوصندوق به نسوز بودن گاوصندوق دقت کنید. ب

هترین مکان برای نصب گاوصندوق فضایی است که از شعله‌های آتش دور باشد.
بهترین فضا گوشه‌هایی هستند که دو دیوار به یکدیگر می‌رسند. اگر در خانه‌های چند طبقه زندگی می‌کنید، بهتر است گاوصندوق‌ها را در طبقه همکف قرار دهید.

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهتر است گاوصندوق را در فضایی قرار دهید که آبپاش اضطراری در این فضا وجود دارد.
قرار دادن گاوصندوق در زیر آبپاش به نظر فکر منطقی می‌رسد.

راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید گاوصندوق خودتان را از آتش سوزی دور کنید. ولی نکته‌ای که وجود دارد، این است که گاوصندوق مد نظر حتماً باید قابلیت مقاومت در برابر آتش سوزی داشته باشد.

اگر بتوانید از گاوصندوق نسوز استفاده کنید، پس اصلاً نگرانی بابت آسیب دیدن محصول و محتویات خودتان در برابر آتش سوزی نخواهید داشت. امروزه برای ساخت گاوصندوق‌های نسوز از استانداردهای معتبر استفاده می‌کنند.

اگر گاوصندوق ویژگی‌های بالایی در برابر آتش سوزی داشته باشد، پس می‌تواند در زمان یک ساعت در دمای ۹۰۰ درجه سانتیگراد در آتش سوزی مقاومت بالایی را از خودش نشان دهد.
به دلیل اینکه آتش سوزی به عنوان یک اتفاق غیر مترقبه به نظر می‌رسد به همین دلیل گاوصندوق مقاوم در برابر آتش سوزی می‌تواند عملکرد بسیار عالی داشته باشد.

بهتر است در هنگام خرید به سراغ گاوصندوق‌های ضد آتشی بروید تا خیال راحت‌تری بابت هر مشکل دیگری داشته باشید.

برای اینکه بتوانید از آسیب دیدن وسایل خودتان به دلیل سیل، گم شدن یا آب بردگی مطمئن شوید، لازم است که فضای بالاتر از سطح زمین را برای نگهداری از وسایل امن در نظر بگیرید.

در منطقه‌هایی که سیل به عنوان یک اتفاق معمولی است، توصیه می‌شود که حتماً از پایه‌های بتنی یا فولادی برای محافظت بیشتر از گاوصندوق‌ها استفاده کنید.
شما می‌توانید پایه‌های بتن یا فولادی را به پی ساختمان متصل کنید و چند متر از زمین آن‌ها را فاصله دهید.

درست است که برخی از گاوصندوق‌های نسوز معمولاً در برابر سیل مقاومت خوبی از خودشان نشان می‌دهند، اما بهتر است که یک سری لوازم ارزشمند و لوازم الکترونیکی و عکس‌ها را در فضایی قرار دهید که قابلیت ضد آب بودن داشته باشند.

البته نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که لوازم الکترونیکی هم باید دور از آب قرار بگیرند به همین دلیل توصیه‌ای که ما داریم، این است که از گاوصندوق‌های ضد آب استفاده کنید.

مخفی کردن گاوصندوق

در چه فضاهایی نباید گاوصندوق را قرار داد؟

برخی از فضاها هستند که اصلاً برای نگهداری گاوصندوق‌ها مناسب نیستند و امنیت پایینی دارند، پس اصلاً به فکر استفاده از این فضاها نباشید. فضاهایی که نباید گاوصندوق‌ها را درون آن‌ها قرار دهید، عبارتند از:

  1. اتاق خواب اصلی
  2. گاراژ

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. اتاق خواب

معمولاً اولین فضایی که سارق در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن می‌رود، اتاق خواب اصلی می‌باشد. سعی کنید گاوصندوق را در فضایی قرار دهید که خارج از اتاق خواب باشد.

2. گاراژ یا انبار

گاراژ یا انبار از نظر امنیت آتش سوزی سیل و بلایای طبیعی و انسانی از سری نقاط بسیار ناامن خانه به حساب می‌آیند.
اصلاً گاوصندوق را در گاراژ یا انبار قرار ندهید. درب گاراژ معمولاً قفل ندارد و سریع باز می‌شود از طرفی پیدا کردن و خارج کردن گاوصندوق از گاراژ یا انبار یک کار بسیار راحتی برای سارق است.

صندوق امانات بانک یک سری محدودیت‌هایی را برای افراد به وجود می‌آورد. استفاده از گاوصندوق شخصی و نصب آن از سری بهترین راهکارهایی است که برای حفظ وسایل مهم خانه می‌توانید از آن استفاده کنید. در انتخاب بهترین مکان برای نصب گاوصندوق خیلی دقت کنید.
گاوصندوق‌ها باید بتوانند ایمنی لازمی را به وجود بیاورند. برای اینکه گاوصندوق ایمنی بالایی را در اختیار افراد قرار دهد، افراد هم باید از یک سری فضاهای خاصی برای نگهداری گاوصندوق‌ها استفاده کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *