منبع تغذیه گاوصندوق‌

امروز به دلیل اینکه پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار زیاد که در تولید انواع مدل گاوصندوق ایمن نفوذ پیدا کرده است، پس تولیدکنندگان تلاش کردند تا گاوصندوق‌های با قفل دیجیتال را تهیه کنند.
گاوصندوق‌های با قفل دیجیتال به صورتی هستند که برای افراد می‌توانند ایمنی و امنیت بالایی را به وجود بیاورند. برای اینکه گاوصندوق‌هایی با قفل دیجیتال عملکرد عالی را از خودشان نشان دهند، نیاز دارند تا از منبع تغذیه استفاده کنند.
منبع تغذیه گاوصندوق‌ به صورتی است که برای باز شدن در گاوصندوق‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
باید بدانید که برای گاوصندوق‌های متفاوت از منبع تغذیه‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و دوام هر کدام از آن‌ها به صورت متفاوت می‌باشد.

اگر بتوانید منبع تغذیه‌ای که برای گاوصندوق‌ها وجود دارد را بررسی کنید، می‌توانید ببینید که کدام منبع تغذیه مناسب است و عملکرد بهتری در اختیار افراد قرار می‌دهند.

منبع تغذیه گاوصندوق

انواع مدل‌های منبع تغذیه گاوصندوق‌

باید بدانید در گاوصندوق‌هایی که قفل دیجیتالی دارند، برای آن‌ها یک سری منبع تغذیه‌ای را به وجود می‌آورند تا بتوانند انرژی مورد نیاز برای استفاده از آن‌ها را تامین کنند. در بعضی از گاوصندوق‌ها با قفل دیجیتال از باتری استفاده می‌کنند. ولی ممکن است در بعضی از موارد از گاوصندوق‌هایی استفاده کنند که نیاز به انرژی بیشتر است و به همین دلیل از جریان مستقیم یا آداپتورها برای آن‌ها استفاده می‌کنند. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که در سال‌های قبل بیشتر آداپتورها فقط جنبه کمکی داشت ولی امروزه به عنوان جریان اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در صورتی که گاوصندوق از جریان برق مستقیم استفاده کند در صورتی که جریان مستقیم قطع شود، حتماً لازم است که از باتری‌ها استفاده کنید.

دوام منبع تغذیه گاوصندوق‌ چه قدر است؟

عوامل بسیار زیادی هستند که می‌توانند روی دوام باتری گاوصندوق تاثیرگذار باشند، باید به آن توجه کنید. باید بدانید که یک عامل خاص به صورت کلی نمی‌تواند روی دوام عمر باتری گاوصندوق تاثیرگذار باشد.
چند عامل متفاوت هستند که می‌توانند روی دوام باتری و عملکرد آن‌ها تاثیرگذار باشد. عواملی که بر روی عمر باتری گاوصندوق تاثیرگذارند، عبارتند از:

  1. نوع قفل گاوصندوق
  2. شرایط آب و هوایی
  3. میزان استفاده

در ادامه هر یک از موارد بالا را بررسی خواهیم کرد.

نوع قفل گاوصندوق

قفل‌های دیجیتالی که برای گاوصندوق در نظر می‌گیرند در دو دسته‌بندی هستند که آن‌ها عبارتند از: موتورایز و ساده.

برای کارکرد قفل موتورایز کار بسیار ساده‌ای دارید.
ولی نکته‌ای که وجود دارد، این است که باید بدانید در نوع موتورها از انرژی بیشتری را نسبت به نوع ساده به دست می‌آورید.

در قفل‌های موتورایز تنها کاری که وجود دارد، این است که رمز امنیتی گاوصندوق را وارد کنید.
زمانی که در گاوصندوق صدای یک موتور در داخل گاوصندوق را شنیدید، باید متوجه شوید که گاوصندوق در حال باز کردن زبانه‌ها می‌باشد. در این حالت زبانه‌های گاوصندوق باز می‌شود و بعد از اتمام کار دوباره به حالت اصلی خودش برمی‌گردد.

زمانی که در گاوصندوق در فضای اصلی قرار می‌گیرد، مجدداً سنسورهای قفل دیجیتال فعال می‌شوند و می‌توانید در گاوصندوق را قفل کنید.

انرژی که توسط قفل‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نسبت به قفل‌های دیجیتالی ساده بسیار بیشتر است و تماماً آن‌ها با استفاده از باتری کار می‌کنند.
اگر بتوانید از باتری مناسب استفاده کنید تا یک سال دغدغه‌ای برای تعویض باتری گاوصندوق را ندارید و به بهترین شکل ممکن می‌توانید از آن استفاده کنید.

2. شرایط آب و هوایی

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند روی عمر گاوصندوق‌ها تاثیرگذار باشد، شرایط آب و هوای نامناسب است. ا
گر در محیط‌هایی با آب و هوایی نامناسب زندگی می‌کنید، بهتر است هر7 -8 ماه به دنبال تعویض باتری گاوصندوق باشید تا مشکلی به وجود نیاید.

3. میزان استفاده از گاوصندوق

طبیعتاً باید بدانید هر چقدر بیشتر از گاوصندوق استفاده کنید، پس در نتیجه مصرف انرژی آن بیشتر می‌شود.
اگر در محلی زندگی می‌کنید که شرایط مناسبی دارد، هر روز از گاوصندوق استفاده می‌کنید تا یک سال مشکلی برای باتری گاوصندوق به وجود نمی‌آید.

در یک سال نیازی ندارید که بخواهید باتری گاوصندوق را تعویض کنید و آن از یک باتری دیگری استفاده کنید.

دوام گاوصندوق

چه باتری‌های برای گاوصندوق مناسب هستند؟

باید بدانید امروزه تولید کنندگان تلاش می‌کنند تا گاوصندوق‌های با کیفیتی را تهیه کنند.

در نتیجه باتری‌هایی که برای گاوصندوق وجود دارد، باتری‌های مناسبی هستند که افراد متناسب با نیاز گاوصندوق خودشان می‌توانند از آن استفاده کنند. باتری‌هایی که برای گاوصندوق وجود دارند با برندهای متفاوتی در بازار هستند که برخی از آن‌ها کیفیت مناسبی دارند.

ولی برخی از آن‌ها به صورتی نیستند که بخواهید از آن‌ها استفاده کنید.

طبق آمار‌هایی که به دست آمده است، بهترین مارک باتری که می‌تواند برای گاوصندوق عملکرد مناسبی داشته باشد، باتری‌های سونی هستند.

می‌توانید به سراغ باتری‌های اورجینال برای گاوصندوق خودتان بگردید. معمولاً باتری‌های سونی در شرایط ایده‌آل و دما و رطوبت می‌توانند تا سه سال عملکرد عالی را برای شما به وجود بیاورند.

میزان دوامی که برای باتری گاوصندوق‌ها وجود دارد به صورت حدودی است و به همین دلیل لازم است تا از سلامت باتری خودتان اطمینان به دست بیاورید

نکته‌ی مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که لازم است هر شش ماه یکبار باتری گاوصندوق را تست کنید و مطمئن شوید که باتری عملکرد درستی دارد.

یکی از مهمترین نکاتی که باید درباره گاوصندوق‌ها به آن توجه کنید، این است که لازم است باتری‌های اضافی گاوصندوق را به هیچ عنوان درون گاوصندوق قرار ندهید.
در صورتی که نیاز به باتری گاوصندوق دارید، حتماً باید این باتری در دسترس قرار بگیرد، پس اگر باتری گاوصندوق را درون گاوصندوق قرار دهید در شرایط اضطراری ممکن است نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بهترین گاوصندوق‌هایی که امروزه در بازار وجود دارند از بهترین منابع تغذیه انرژی استفاده می‌کنند.

باتری گاوصندوق

کدام گاوصندوق‌ها مصرف انرژی بالایی دارند؟

باید بدانید گاوصندوق‌هایی که باز و بسته شدن در آن‌ها با استفاده از موتور انجام می‌شود، نیاز به انرژی بیشتری دارند.

مصرف انرژی در گاوصندوق‌های با موتور بسیار بالاتر است.

در بسیاری از گاوصندوق‌ها مخصوصاً در گاوصندوق‌های مکانیکی باز و بسته شدن در گاوصندوق با استفاده از یک اهرم و به صورت دستی می‌باشد.
در گاوصندوق‌هایی مکانیکی اصلاً نیازی به استفاده از باتری وجود ندارد.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که گاوصندوق‌هایی که با استفاده از موتور باز می‌شوند، نیازمند انرژی بسیار بالایی هستند تا بتوانند عملکرد بسیار عالی را در اختیار افراد قرار دهند.

روش دسترسی به باتری گاوصندوق‌ها

همانطور که توضیح دادیم، گاوصندوق‌ها قفل‌های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. گاوصندوق‌های دیجیتالی با منبع تغذیه خارجی به صورتی هستند که بعد از اینکه باتری آن‌ها تمام شد به هیچ عنوان نمی‌توانید به محتویات درونی گاوصندوق دسترسی پیدا کنید.

حتماً نیاز است تا از یک منبع تغذیه خارجی برای باز کردن گاوصندوق و تامین انرژی مورد نیاز استفاده کنید. گاوصندوق‌های دیجیتالی با استفاده از کلید به صورتی هستند که بعد از تمام شدن باتری به راحتی می‌توانید با استفاده از کلید آن‌ها را باز کنید.
در صورت گم کردن کلید هم می‌توانید با استفاده از یک کلید ساز در گاوصندوق را باز کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *