امنیت گاوصندوق‌های نسوز

متاسفانه به دلیل اینکه سرقت بسیار افزایش پیدا کرده است، افراد به دنبال راه حل‌های متفاوتی هستند تا بتوانند امنیت را درون خانه و فضای متفاوت افزایش دهند. یکی از راهکارهای بسیار عالی برای بالا بردن میزان امنیت استفاده انواع مدل گاوصندوق ایمن می‌باشد.
اگر افراد بتوانند از گاوصندوق‌های مناسبی در خانه خودشان استفاده کنند، پس می‌توانند امنیت بسیار عالی را برای فضای خانه به وجود بیاورند. یک مورد بسیار مهمی که معمولاً امروزه در گاوصندوق‌ها وجود دارد و همه به آن توجه می‌کند، امنیت گاوصندوق‌های نسوز است.

ولی موردی که معمولاً از ذهن افراد در هنگام خرید گاوصندوق‌ها دور می‌شود، امنیت گاوصندوق‌های نسوز می‌باشد. طبق تجربه‌ای که وجود دارد، بیشتر افراد در زمانی که قصد خرید گاوصندوق دارند، دقیقاً نمی‌دانند که چه محصولی برای آن‌ها مناسب است، پس در نهایت نمی‌توانند انتخاب درستی از گاوصندوق داشته باشند. 

در این نوشته قصد داریم، میزان امنیتی که گاوصندوق نسوز در اختیار افراد قرار می‌دهد را بررسی کنیم. همچنین درباره نسوز بودن گاوصندوق‌ها هم یک سری از نکات متفاوتی را بررسی می‌کنیم. 

استاندارد نسوز گاوصندوق

بررسی نسوز بودن گاوصندوق

در مرحله اول باید متوجه شویم که گاوصندوق نسوز چه چیزی است. طبق ادعاها و بررسی‌های بسیار زیادی که انجام شده است، گاوصندوق‌های نسوز از سری گاوصندوق‌هایی هستند که در برابر آتش‌سوزی مقاومند، یعنی اینکه در مدت زمان مشخصی تا میزان مشخصی می‌توانند در برابر دود و حرارت از لوازم درون خودشان به خوبی مراقبت می‌کنند.

ادعاهای بسیار زیادی درباره گاوصندوق‌های نسوز برای افراد وجود دارد که باعث می‌شود، افراد زیادی به دنبال استفاده از گاوصندوق‌های نسوز بروند. اما موردی که وجود دارد، این است که بیشتر افراد درکی از نسوز بودن گاوصندوق‌ها ندارند و نمی‌دانند این گاوصندوق چه نیازی از آن‌ها برطرف می‌کند. باید متوجه شوید که گاوصندوق نسوز چیست و بعد به سراغ خرید گاوصندوق بروید. 

امنیت گاوصندوق نسوز

سوالی که ممکن است، برای بسیاری از افراد به وجود بیاید، این است که آیا گاوصندوق‌های نسوز امنیت مناسبی دارند؟
بسیاری از گاوصندوق‌هایی که در بازار وجود دارند با مقاومت 16 یا 16 ساخته می‌شوند که قابلیت ضد آتش بودن برای آن‌ها وجود دارد.
اما زمانی که صحبت از امنیت گاوصندوق می‌شود، اصلاً گاوصندوق‌های با میزان مقاومت 16 یا 18 مناسب نیستند.

بیشتر افراد زمانی که به سراغ خرید گاوصندوق می‌روند، یعنی اینکه قصد دارند امنیت بسیار عالی را به دست بیاورند. در واقع هدف اصلی گاوصندوق‌ها تامین امنیت است. متاسفانه امروزه تامین امنیت برای این گاوصندوق‌ها نادیده گرفته شده است. 

یک گاوصندوق در بهترین حالت برای اینکه بتواند در آتش سوزی مقاوم باشد، باید دو دیواره مقاوم در داشته باشد که بین آن‌ها با استفاده از مواد آلیاژهای مقاوم در برابر دما پوشانده شده باشد.
در واقع دیواره بیرونی گاوصندوق در برابر دمای زیاد و دود مقاوم است. لایه میانی و لایه نهایی می‌تواند امنیت گاوصندوق را در برابر ابزارهای برش دستی تامین کند. 

سوالی که ممکن است، برای بسیاری از افراد به وجود بیاید، این است که امنیت گاوصندوق‌های نسوز به چه صورتی است؟
در مرحله اول برای بررسی امنیت باید به یک سری از فاکتورهای مهم توجه کنید.

این فاکتورهای مهم درون گاوصندوق باعث می‌شود که شما متوجه شوید که آیا گاوصندوق مد نظر ایمن است یا خیر.

برای مثال یکی از فاکتورهای بسیار مهم نسوز بودن گاوصندوق است.
اگرچه موارد بسیار مهم دیگری مانند زبانه‌های قوی، بدنه مستحکم، قفل مناسب از سری عوامل جدا نشدنی امنیت محصول به حساب می‌آیند.
در مرحله دوم باید بدانید که قصد دارید، چه لوازمی را درون گاوصندوق قرار دهید و بعد متناسب با آن‌ها تصمیم بگیرید که آیا این گاوصندوق می‌تواند برای شما مناسب باشد یا خیر. 

بر اساس تجربه به این نتیجه رسیده‌ایم که افرادی که قصد دارند از لوازم ارزشمند مانند طلا و جواهرات، اسناد و مدارک مهم نگهداری کنند، لازم است که به سراغ گاوصندوق‌های جدی‌تری بروند و گاوصندوق‌های با کیفیتی را خریداری کنند.
برای نگهداری از لوازم بسیار با ارزش حتماً باید سرمایه‌گذاری خرید گاوصندوق را جدی بگیرید و از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید.

استاندارد گاوصندوق نسوز  

چه راهکارهایی برای تشخیص نسوز بودن گاوصندوق‌ها وجود دارد؟

معمولاً برای اینکه متوجه شوید، گاوصندوق قابلیت نسوز بودن دارد یا خیر، باید استاندارد گاوصندوق نسوز را بررسی کنید.
شما با بررسی استانداردهای گاوصندوق می‌توانید متوجه شوید آیا این گاوصندوق در برابر آتش سوزی مقاوم است یا خیر.
استاندارد ul آمریکا از سری معتبرترین استانداردهایی است که برای گاوصندوق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد ul مقاومت در سه دسته‌بندی را به وجود می‌آورد.

حداقل دسته‌بندی آن برای نگهداری اقلام فلزی مانند طلا، جواهر و اسناد کاغذی مناسب می‌باشد. اما اگر قصد دارید که لوازم متفاوت دیگری مانند دیتا و موارد حساس‌تر را نگهداری کنید، باید به سراغ گاوصندوق‌هایی با درجه نسوز بودن با کیفیت‌تری بروید. 

استانداردهایی که درون گاوصندوق‌ها وجود دارند، معمولاً با دو فاکتور بررسی می‌شوند.
بالاترین دمایی که این گاوصندوق تحمل می‌کند و مدت زمان تحمل گرما زمانی که گاوصندوق ادعا می‌کند، در دمای 900 درجه به مدت یک ساعت قابلیت نسوز بودن دارند. در یک ساعت هیچگونه آسیبی به اقلام درون گاوصندوق وارد نمی‌شود. 

استاندارد ul گاوصندوق

بررسی امنیت اسناد کاغذی در گاوصندوق

زمانی که صحبت از امنیت گاوصندوق‌های نسوز برای نگهداری کاغذ و اقلام کاغذی می‌شود، یعنی اینکه گاوصندوق باید بتواند تا حداقل یک ساعت در دمای بالا مقاومت بالایی را از خودش نشان دهد.

در واقع باید بدانید اگر میزان نسوز بودن گاوصندوق کمتر از یک ساعت باشد، پس اصلاً امنیت محصولات کاغذی شما حفظ نمی‌شود.
ممکن است که منبع آتش سوزی درست در کنار گاوصندوق شما باشد و گاوصندوق در معرض دمای بسیار شدیدی قرار بگیرد که مشکلاتی برای آن به وجود می‌آورد.
اگر مطمئن شدید که این گاوصندوق در فضای مناسبی قرار دارد، پس در نتیجه امنیت شما در برابر آتش سوزی بالا می‌رود و می‌توانید که بدون نگرانی از این گاوصندوق در فضای متفاوت استفاده کنید. 

بررسی گاوصندوق زیرزمینی و نسوز بودن آن

گاوصندوق‌های زیرزمینی از سری گاوصندوق‌هایی هستند که برای محافظت از طلا و جواهرات مخصوصاً در فروشی‌ها عملکرد بسیار عالی دارند.
معمولاً گاوصندوق‌های زیرزمینی در داخل زمین قرار می‌گیرند، پس در برابر حملات سرقت عملکرد بسیار عالی دارند.

معمولا برای گاوصندوق‌های زیرزمینی یک حصاری از بتن را در نظر می‌گیرند ولی آن‌ها اصلاً نمی‌تواند در برابر آتش‌سوزی مقاومت مناسبی را از خودش نشان دهد. بهتر است که از گاوصندوق‌های زیرزمینی برای فضاهایی که احتمال آتش سوزی وجود دارد، استفاده نکنید. 

گاوصندوق‌های دیواری به صورتی هستند که درون دیوار قرار می‌گیرند، پس نمی‌توانند یک عایق خوب برای حرارت باشند. ممکن است که جاساز گاوصندوق درون دیوار باعث شود تا امنیت آن‌ها افزایش پیدا کنند ولی اصلاً آن‌ها در برابر آتش سوزی مقاوم نیستند.
اما امنیت گاوصندوق‌های نسوز هم خوب است هم در برابر آتش مقاوم هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *